Jump to content

calle_jr

Recommended Posts

Quote

HIGH END ON TOUR

Based on the long lasting Knowledge of the HIGH END SOCIETY, we have locations across the country, where the industry will be able to demonstrate their products. To attend at the show will be possible for companies with distribution rights for the named country. It can be the manufacturer or the distributor in charge.

In their own responsibility, they will be able to rent a room for their own demonstrations or they can rent an open booth (stand). Companies, who would like to offer only one product to be mixed with other brands for a mixed demo-system, will be also able to do so.

We will invite also several shop owner of the particular region (dealer) to attend and to give the visitors the possibility to get in contact with them on site. Of course the dealer will be allowed to let the public know which brands they carry in their shops, but it will be not allowed for them, to do any kind of promotion for hardware, companies or strange brands.

The HIGH END on TOUR will become a typical hotel-show and will complement the main HIGH END Show in Munich in a perfect way. It will be a small HIGH END and that is what it is named: The HIGH END® on TOUR

We wish you some pleasant experiences.

HIGH END SOCIETY

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Taxmannen said:

Kul! Öppet för allmänheten eller "branschfolk only"?

Ja. Det är lite mindre skala och för min del känns det mer greppbart, lugnare och lättare att prata med folk än på de gigantiska mässorna. För alla deras evenemang är det bara att dyka upp. De annonserar HOT-evenemang på hemsidan.

 

Entréplanet var fullt av accessories. Här ett kombinerat nätfilter och skiljetrafo från MudrAkustik;

DSC_2674.JPG

DSC_2675.JPG

 

Och sidan om står ett stereoslutsteg som imponerar på mig; Octave RE320 med 4st KT150;

DSC_2672.JPG

 

Peo och Bebop kollar specar;

DSC_2676.JPG

http://tecsart.com/marques/mudrakustik/

Link to comment
Share on other sites

Från där jag bor är det 10mil kortare väg än till Stockholm.

När tunneln över Fehmarn Belt blir klar kommer det gå ännu smidigare. Man bedömer att restiden minskar med 1h 40min när den är klar. Det har sagts 2021 men då får de snabba sig. 60 Mdr SEK kommer den kosta.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Rydberg said:

Undrar hur de räknar då? Från det att man kommer till Rödby tills dess man lämnar Puttgarden brukar det sällan ta mer än en dryg timme.

Jag vet inte riktigt, men man avser förbättra även från Köpenhamn, och kanske även mot Hamburg.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, calle_jr said:

Jag vet inte riktigt, men man avser förbättra även från Köpenhamn, och kanske även mot Hamburg.

Från Köpenhamnshållet är det redan kanon tycker jag men mot Hamburg är det ju inte Autobahn direkt så där finns ju förbättringspotential :)

Link to comment
Share on other sites

On 1/28/2017 at 18:43, calle_jr said:

Hannover Congress Centrum är inte så vansinnigt stort och det var välbesökt denna dag den 26 november 2016:

http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr/2016-11-25/DSC_2679.JPG

De fick lyssna på sidomonterat, AMT, Octave och ... Accuphase! En ovanlig kombination tyckte jag.

HOT-mässor är ju i huvudsak lokala butiker som demar sina märken. Då blir det väl så.

DSC_2678.JPG

DSC_2681.JPG

Högtalarna är konstruerade av Thomas Fischer, och kabinetten är i skiffer då han vill utnyttja den inre dämpningen i materialet. AMT:n är tillverkad av Mundorf efter specar och övrig bestyckning är in-house.

Link to comment
Share on other sites

Highend-acoustics har en butik i Walsrode en bit norr om Hannover, och en i Schwabach utanför Nürnberg.
De har ett hyfsat brett sortiment med Gold Note som vi sett, men även märken som Klimo, Etalon, Atohm, Tsakiridis, Indiana-Line, Melodika, Enigmacoustics och Nanocombo.

De hade flera rum på mässan;

DSC_2787.JPG

DSC_2785.JPG

DSC_2786.JPG

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Apexorca said:

Tack för att du delar med dig! Roligt att följa med. 

Tack!

Ingen av oss visste att Backes & Müller ens skulle vara på denna mässa. Nu blev det dagens höjdpunkt när det visade sig de skulle ha en demo och föreläsning om större delar av sitt modellprogram!

 

DSC_2721.JPG

DSC_2727.JPG

DSC_2724.JPG

DSC_2753.JPG

DSC_2732.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jätteskoj att få följa med om än på avstånd. :)

Det var som fanken att rullbandspelare kommer så pass mycket. En annan har ju fullt upp med vinylen... .:icon_smile_cool: Men ser ni att det kommer mjukvara till dessa i tillräcklig utsträckning?  Alltså inte bara svindyra esoteriska.. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, calle_jr said:

Highend-acoustics har en butik i Walsrode en bit norr om Hannover, och en i Schwabach utanför Nürnberg.
De har ett hyfsat brett sortiment med Gold Note som vi sett, men även märken som Klimo, Etalon, Atohm, Tsakiridis, Indiana-Line, Melodika, Enigmacoustics och Nanocombo.

De hade flera rum på mässan;

DSC_2787.JPG

DSC_2785.JPG

DSC_2786.JPG

Kul att se Klimo igen! En av höjdpunkterna för min del i München 2015. Ett helt system med Klimos förstärkare, skivspelare och högtalare fick musikkänslorna i gungning. Italienarna kan beröra på ett särskilt sätt.:mm:

Fick ni möjlighet att lyssna?

Calm

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...