Jump to content

Majestätiska Mäktiga Monoliter


Vox

Recommended Posts

I senaste numret (Nr 9 2015) av Hifi & Musik är det ett 6-sidigt intressant reportage från ett besök hemma hos Apexorca.

Grattis till ett bra reportage!

Tack!

Oj, det låter spännande. Jag får nog köpa tidningen och se vad de skriver. ;)

Link to comment
Share on other sites

Rolig läsning och intressant intervju. Lite bilder från backstage som jag inte sett tidigare med Wingarna bakom lyssningsplatsen.

Kul med lite hemma hos hifi också. Var själv "offer" för något år sedan och roligt att höra andras kommentarer och omdömen om ens system.

Grattis!

Calm

Link to comment
Share on other sites

Kul att ni uppskattar reportaget.

Jag tycker också det blev bra och det är ju lite viktigt ändå. Visst finns det små nyanser och detaljer med fakta som inte blev 100% rätt, som tex står det att känsligheten är strax under 90db när den i själva verket är 92db, men i det stora hela var helheten mycket bra.

Kul också att Elsinger uppskattade systemet. Man bygger ju systemet för sig själv, men att få uppskattning i detta sammanhang för ens ambitioner, slit och resultat värmer.

Link to comment
Share on other sites

Du kan väl köpa tidningen...

Javisst kan jag det, men det går tyvärr inte att köpa lösnummer digitalt utan då måste man vara prenumerant. Och så här på landsbygden finns inte välsorterade tidningshyllor i varenda gathörn, men snart blir det en ny tripp in till Ica Maxi och där ska den väl förhoppningsvis finnas!

Link to comment
Share on other sites

Jag lider av samma "landsortsproblem" som Svanteborg, men jag hoppas plocka upp ett nummer i världsmetropolen Mjölby imorgon :D

Ser fram emot att läsa reportaget!

Var själv "offer" för något år sedan och roligt att höra andras kommentarer och omdömen om ens system.

Oj, det har man missat :o

Det vore kul att läsa! Har du koll på vilket nummer det var?

Jag tycker också det blev bra och det är ju lite viktigt ändå. Visst finns det små nyanser och detaljer med fakta som inte blev 100% rätt, som tex står det att känsligheten är strax under 90db när den i själva verket är 92db, men i det stora hela var helheten mycket bra.

Jag förvånas alltid över mängden faktafel i artiklar när man sitter med förstahandsinformation. Av nyfikenhet, fick du inte korrekturläsa/faktagranska innan publicering?

Link to comment
Share on other sites

Jag lider av samma "landsortsproblem" som Svanteborg, men jag hoppas plocka upp ett nummer i världsmetropolen Mjölby imorgon :D

Ser fram emot att läsa reportaget!

Oj, det har man missat :o

Det vore kul att läsa! Har du koll på vilket nummer det var?

Jag förvånas alltid över mängden faktafel i artiklar när man sitter med förstahandsinformation. Av nyfikenhet, fick du inte korrekturläsa/faktagranska innan publicering?

Prenumerera vetja!

Jag förvånas också över medias faktafel generellt, även från "högt stående" nyhetsmedia mfl.

I detta fall fick jag så klart läsa igenom artikeln men det var kort dead line och jag var på semester och på resande fot och han inte själv dubbelkolla allt som stod. Något enstaka som missförståtts fick jag rättat till, men det mesta tyckte jag var rätt från början. Jag är ju inte så intresserad av specar på mina prylar så att jag kan dem utan och innan även om jag väcks mitt i natten, så därför kunde jag inte kontrollera allt bortrest som jag var.

Jag tycker Peter Elsinger fick med väldigt mycket av det vi pratade om och gjorde en mycket bra artikel.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker Peter Elsinger fick med väldigt mycket av det vi pratade om och gjorde en mycket bra artikel.

Det tycker jag också. Artikeln bekräftar, kan man säga, de upplevelser och tankar du förmedlat här på Euphonia. Det är fantastisk resa du gått igenom och snabbt har det gått.

Link to comment
Share on other sites

Prenumerera vetja!

Har gjort tidigare, men jag har just nu en "deal" med min hustru om att försöka begränsa antalet magasin jag prenumererar på. Av taktiska skäl har jag då valt att prenumerera på sådana som är svåra att hitta lokalt och fuskar genom att köpa H&M på Ica istället. :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

Det tycker jag också. Artikeln bekräftar, kan man säga, de upplevelser och tankar du förmedlat här på Euphonia. Det är fantastisk resa du gått igenom och snabbt har det gått.

Tack!

Jag är snabb! ;)

Men, det beror på när man menar att resan började och vilken resa. Om den började då jag började hänga på Euphonia eller då jag började lyssna på musik, även live, seriöst när jag var ca 7 år? Jag räknar från när jag var ca 7år.

Men jag förstår nog vad du menar. Du menar resan med HiFi hobbyn mer seriöst. Jag daterar den till start ca 1995 hos Radiolagret HiFi med slutspurt de senaste åren genom ovärderlig hjälp av erfarna och kunniga rävar som du.

Jag tycker inte det är så snabbt. Jag kunde nog skippat några onödiga sidospår på vägen och sparat några år.

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

Har gjort tidigare, men jag har just nu en "deal" med min hustru om att försöka begränsa antalet magasin jag prenumererar på. Av taktiska skäl har jag då valt att prenumerera på sådana som är svåra att hitta lokalt och fuskar genom att köpa H&M på Ica istället. :closedeyes:

Läser du dem i smyg i verktygsboden? ;)

Link to comment
Share on other sites

Javisst kan jag det, men det går tyvärr inte att köpa lösnummer digitalt utan då måste man vara prenumerant. Och så här på landsbygden finns inte välsorterade tidningshyllor i varenda gathörn, men snart blir det en ny tripp in till Ica Maxi och där ska den väl förhoppningsvis finnas!

Ja, Alingsås ligger ju verkligen i vildmarken. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Oj, det har man missat :o

Det vore kul att läsa! Har du koll på vilket nummer det var?

I nummer 11 november 2013 skriver Ludwig Swanberg, då frilansande för H&M, om ett besök hemma hos mig. Inte så mycket teknik utan mer om musik och ljudupplevelser.

Calm

Link to comment
Share on other sites

I nummer 11 november 2013 skriver Ludwig Swanberg, då frilansande för H&M, om ett besök hemma hos mig. Inte så mycket teknik utan mer om musik och ljudupplevelser.

Calm

Tack för tipset Calm! Verkligen ett jättetrevligt reportage och ett stort grattis till ett fantastiskt hem och rigg :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Läser du dem i smyg i verktygsboden? ;)

Jag tror han läser den i sin "gubbskrubb".

Det blev varken "verktygsboden" eller "gubbskrubben" utan faktiskt i öppen dager i TV-soffan utan gliringar eller andra kommentarer :D

Hur som helst ett väldigt trevligt reportage Apexorca - Kan inte kännas helt fel att överösas med sådana superlativ efter det engagemang jag förstår att du lagt ner för att nå dit du har! :mm:

Link to comment
Share on other sites

Det blev varken "verktygsboden" eller "gubbskrubben" utan faktiskt i öppen dager i TV-soffan utan gliringar eller andra kommentarer :D

Hur som helst ett väldigt trevligt reportage Apexorca - Kan inte kännas helt fel att överösas med sådana superlativ efter det engagemang jag förstår att du lagt ner för att nå dit du har! :mm:

Tack! :)

Det är roligt att optimera sitt system för att nå sitt eget ideal och få mer musik ut av det . Om andra också uppskattar det är det så klart också roligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...